K I T A

shafiq hanif

K E N G K A W A N shafiq hanif

Tuesday, November 30, 2010

C E R I T A semalam.... H A R I yang penuh dengan G A M E

semalam merupakan hari penghabisan paper bagi bebudak ex-politec iaitu paper JEPUN... bagi aku plak.. bukan hari penghabisan tetapi hari pertengahan sebab paper ari isnin(semalam) aku kena jawab 2 paper which are japanese paper and agama islam.. i was totally not in the mood of study lo.. haha.. i just read the answer scheme for agama and did some exercise on japanese language test.. hhaaha.. that what i did.. not more and less..

ok.. untuk paper agama... agak senang sebab aku dah hafal answer scheme.. apa yang akau ingat aku luahkan bulat bulat la... tapi masa nak jawab paper.. aku dia tahap mengantuk yang amat membebankan. walaupun aku tido awal.. i hate subject yang keep reapeating the same facts.. haha.. so aku kel uar awal untuk paper agama.. hehe.. opie seated next to me.. and she keep writing until the end of the paper..

yang menyusahkan idup aku sekarang nie adalah paper jepun... IT TOTALY FUCK... aku tak paham paper pown.. memang la aku tau yang aku takkan repeat paper sebab carry mark aku dah menchukupi untuk lulus.. tapi for sure pointer aku di tahap yang memalukan gak la... aku buntu langsung.. macam nak mencarut dalam bahasa jepun jer.. katakana dan hiragana pown aku hentam.. haiz.. tak tau nak jadi pergh.. lalalaalal

masa jawab paper jepun tue.. mata aku sempat pejam..dan aku sempat tidur.. nyenyak kowt sebab hujan lebat.. apa yang aku tau.. aku bagun bila pengawas tue bagitau 
"awak ada 20 minit masa menjawab lagik"..
aku terus pecut la bhai.. haha.. bubuh je jawapan yang mana patut di tempat kosong yang disediakan. hahah..aku tengok yang lain khusyuk je... depa paham keww..

paper jalah.. pasal paper jepun kalo dipikirkan.. hurmm.. boleh jadi gila lo...
pas tue.. ajim terus chadangkan supaya aku ngan lain melakukan perkara yang boleh hilangkan semua masalah nie.. hahha.. pala yang boleh kami buat.. nak karok.. kat batu pahat mana la ada yang gempak..hahha.. so after jawab soalan jepun.. 
first destinantion kami ----------> station bus BATU PAHAT..
semua beli tiket balik kampung masing masing... sedih plak nak berpisah...


pas beli tiket
2nd destination kami ------> BATU PAHAT MALL...
sampai kat batu pahat terus chari kedai makan.. sebab semua lapaq tahap yang amat mengerunkan.. haha.. masa nak makan pun pertengkaran pun bermula.. hahah.. kami memang macam macam.. kami suka bergaduh.. lalaal
shafiq--> "saya nak makan RASA MAS"
achap---> "saya nak makan KFC"
sheedy---> "apa standard makan rasa mas"
syuk n ajum ---> "kami apa apa pown boleh"
last sekali kami tak makan KFC ataupun RASA MAS.. kami makan PIZZA HUT jer...

bagi aku kami semua tak sependapat.. tapi kami tetap kawan baik.. walaupun mulut kami lahar... tapi kami tetap sayang antara satu sama lain.. hahaha..
depa nie la yang jadi kawan aku.. abang-abang aku.. hahah 

 s h e e d y   s y u k   a j i m     

masa nak makan pown macam macam... ada yang nak makan single set.. ada yang nak makan single set. ada plak yang nak makan doble set.. sampai abang 
waiter *lempuk* jadi biul ngan kami... hahah

a c h a p  &  s h a f i q 



pas abeh makan tetap berlakun pergaduhan.. main bowling atau pun nonton wayang..

shafiq---> "nak tengok skyline"
achap---> "nak tengok skyline gak"
ajim n syuk ---> "kami ikut.. apa apa pown boleh"
sheedy---> ' i rasa rugi lah kalau nonton wayang.. baik main boling.. kita boleh mengedik"

sheedy tetap dengan penjelasan dia yang buat aku macam nak gigit jer dia.. haiz... so kami main bowling jer ler.. hahaha.. yang penting result game aku tope scorer.. lalal

s h a f i q h n i f (Ja) ------>  G O L D medalist
s y u k (Faz) ------->  S I L V E R medalist
a z i m (Fah)------> B R O N C E medalist.
a c h a p(Ab) & s h e e d y(Are) ------> setakat yang mampu jer... hua hua hua..

nama di dalam bracket tue mempunya maksud tersendiri.. bagi aku.. orang yang nama ada dalam braket tu nama orang yang aku benci.. bagi yang lain aku tak tau la plak.. huuuuhuh.. dalam hati ada cintha kata nya.. lalaall.. 
yang tak boleh bila.. bila kami letak nama orang yang kami benci.. tetiba depa datang main bowling gak... C O I N C I D E N T sangat... 
hahaa

F U T S A L...

aku macam dah abeh paper pulak.. sdangkan aku still ada dua paper to go.. tak pe lah.. luangkan masa.. lagi pown ada dua hari gap kan.. so pepandai la manage... nie plak kami main futsal... lawan dengan orang yang hebat.... gila la.. huahuahuahu.. lepas game bowling gtue kami terus gi main futsal plak... kat sini pown kami tetap cemerlang.. mana tak nyer...

a j i m -----> 2 goals
s h a f i q ----> 2 goals
s y u k -----> 2 goals
s h e e d y-----> tak da goal TETAPI defender terhebat.. hahah

macham nie la hidup kami... ada masa seronok.. kami guna sebaik mungkin.. 
kalau nak exam plak.. kami struggle la sampai mampows.. hahahahah

game L I F E tetap menjadi rutin permainan malam kami.. lalala

No comments:

Post a Comment