K I T A

shafiq hanif

K E N G K A W A N shafiq hanif

Friday, April 1, 2011


hari nie hari yang hebat.. sebab hari nie jumaat.. hehe.. sebab just ada kelas math engineering..... 

hari nie juga aku dengar madam syahira aku keluarkan suatu ayat yang dia buat sedikit perubahan daripada ayat yang sedia ada...

"dont judge the question by its equation"

so apa yang aku nak cerita kat sini ada bukan pekara penting pun tapi memang benar la... aku tak tau betul ker tak pandangan aku nie... cuba korang bayangkan betul tak aku cakap nie.. bila korang nak jawap soalan math.. korang akan tengok soalan dia.. ezit rite... ok.. move on to second steps... lepas tue korang mesti perhatikan soalan tue..then terus pikir how to solve that freaky question. then benda yang bermain di benak pikiran korang ada  "HOW TO SOLVE THIS PROBLEM " kan?

so memang benar la... when we looked at the question.. then the question full of equation that we cant understand.. then we directly jump to a conclusion that the question is freak hard to solve..  but the truth is sometimes the question is easy to solve without using a culculator.. hahah..  benda nie la yang terjadi dalam kelas selalu..  untuk aku la.. aku memang macam nie pun.. 

aku suka amik jalan mudah dengan just ignore the question and move on to the second questions.. then getting stuck at the second question.. then gerak plak kepada soalan ke3... akhirnya kesemua aku tak dapat jawap.. hahaha... kemalasan membawa padah.


 4 sebab kenapa saya sayang cikgu saya plak.. :
  1. sebab cikgu saya dah macam mama ngan baba saya kat sini..
  2. sebab kalau saya nak dapat 4 flat.. cikgu saya la tempat saya meminta markah bonus
  3. sebab cikgu saya tak pernah pukul saya dengan rotan
  4. sebab yang paling penting cikgu saya la yang buat saya tahu apa itu maksud " INTERGARATION BY PART"   


so sebab apa aku still gunakan perkataan CIKGU.. sebab bagi aku DR ker, PENSYARAH ker adalah benda yang sama.. oarang yang mencurahkan ilmu pada aku... sebab dari dulu.. sesiapa yang mencuraahkan ilmu pada aku akan aku anggap dia cikgu...

DR. ANGZASSS...... she hate when i called her CIKGU... but i still call her CIKGU...  hahah.. SHE is the best DR  yang mengajar aku.....


apa lagi... hurm.... so untuk minggu nie aku dah menyibukkan diri aku dengan alam sekeliling.. hahhhaa.. maksudnya adalah... aku sebukan diri aku la dengan dunia luar.tak terperuk je dalam bilik aku yang panas tue.. hahahha... ..

end.....thanks for viewing
 

No comments:

Post a Comment